Waar ben je naar op zoek?
Terug

Waar ben je naar op zoek?

Filter
8 locaties gevonden
Aalsmeer Almere Amsterdam Heerhugowaard Hoofddorp Lelystad Rotterdam Utrecht

Waarom Broodje & Co nu ‘Co to Go’ wordt - Deel 2

18 april 2022
card image
Loogman tanken & wassen

Met ons Innovatieteam ontwikkelden we Broodje & Co

Aalsmeer –  Ik denk dat je wel hebt gezien dat we volop onze tankshop in Aalsmeer aan het aanpassen zijn. Het gaat snel en de verwachting is, dat we direct na Pasen weer echt met iets nieuws kunnen komen. Wat dat is en hoe we er zijn gekomen, willen we je graag vertellen. Ik besef me, dat dit niet alleen maar met een beeld of een foto lukt en dus ben ik weer eens in de pen geklommen. Net als zes jaar geleden, toen we ons tankstation volledig verbouwden. Ook nu blijven we ontwikkelen en willen we je meenemen in ons verhaal. Het verhaal van Loogman 2022!

Niemand wilde dat broodje bij ons kopen en ineens, nadat we de FEBO openden kwam die gekke vraag: “Waarom hebben jullie geen gezonde broodjes?” Ja, en dat moet je natuurlijk niet zomaar tegen mij zeggen, want we waren net gestart met Jumpstart. Dat was ons eigen innovatielab, waarin we, samen met collega’s uit het bedrijf, allerlei nieuwe ideeën wilden laten ontwikkelen tot ……, tot wat eigenlijk? We stelden een groep enthousiaste medewerkers samen uit alle lagen van het bedrijf, en stelden de vraag of ze samen met mij een broodjesconcept konden en wilden ontwikkelen. Zou het lukken, dan gingen we het ook bouwen op het tankstation. Iedereen heerlijk enthousiast natuurlijk en daar gingen we! In een paar maanden tijd was Broodje & Co geboren. Een gaaf concept, wat refereerde aan mijn vader. Op zaterdag vonden wij het als gezin heerlijk om bij moeders aan tafel te gaan en verse broodjes te eten. Pa wilde dan graag een vers broodje met lekker beleg, maar zonder poespas. Dat was de dus basis voor Broodje & Co. Belangrijk vonden en vinden we, dat het betaalbare broodjes zijn, want broodjes op een tankstation kunnen echt duur zijn. Ik heb wel eens de opmerking gekregen van klanten dat we misschien wel te goedkoop zijn. “Kom je daar wel mee uit?”, vroeg een klant eens. Tuurlijk moeten wij daar ook op letten, zeker in deze tijd, maar het lukt ons nog steeds. Broodje & Co is een succes geworden, maar broodjes verkoop je tot een uur of twee tot drie in de middag. Daarna staat het eigenlijk leeg en is dat niet gewoon heel erg jammer?

Groetjes,

Ger Loogman
  • Delen via

Plaats een reactie