Abonnementsvoorwaarden
1. Algemeen
1.1. In deze abonnementsvoorwaarden wordt aan de onderstaande termen de volgende betekenis toegekend:
• Loogman Carwash: Loogman Tanken en Wassen B.V., Holland Carwash B.V., Loogman Carwash B.V., Loogman Carwash II B.V. en Loogman Carwash Capelle B.V.
• Abonnee: Diegene die met Loogman Carwash een Abonnement heeft gesloten.
• Abonnement: De overeenkomst tussen Loogman Carwash en de Abonnee tot het onbeperkt wassen van het voertuig tegen maandelijkse betaling onder de abonnementsvoorwaarden zoals hierna omschreven.
1.2. Deze abonnementsvoorwaarden zijn van toepassing op de rechtsbetrekking tussen de Abonnee en Loogman Carwash.
1.3. Loogman Carwash behoudt zich het recht voor deze abonnementsvoorwaarden eenzijdig te wijzigen.
1.4. Loogman Carwash stelt voordat de wijziging van kracht wordt de Abonnee hiervan één maand per e-mail op de hoogte en stuurt de Abonnee daarbij een nieuwe set voorwaarden toe. Loogman Carwash mag erop vertrouwen dat de Abonnee Loogman Carwash van wijzigingen in adres, e-mailadres, telefoon dan wel rekeningnummer op de hoogte houdt, zoals bedoeld in artikel 10.1.
2. Inhoud Abonnement
2.1. Het Abonnement is gekoppeld aan een specifiek voertuig en kenteken, is niet overdraagbaar en uitsluitend bestemd voor geregistreerde voertuigen en kentekens.
2.2. Het Abonnement is ook bedoeld voor taxi’s (zogenoemde “blauwe kentekens”) of andere voertuigen waarmee taxidiensten kunnen worden verleend. Loogman Carwash biedt voor deze voertuigen aangepaste tarieven aan.
2.3. Onder onbeperkt wassen wordt verstaan dat de Abonnee onbeperkt gebruik mag maken van de diensten zoals overeengekomen in het Abonnement, mits er sprake is van normaal gebruik conform artikel 5.1.
2.4. Loogman Carwash behoudt zich het recht voor een Abonnement te weigeren aan personen met wie een eerder Abonnement is beëindigd conform artikel 4.3.
3. Duur van het Abonnement
3.1. Het Abonnement wordt aangegaan voor een minimale periode van één maand, behoudens het bepaalde in artikel 4.1 t/m 4.5. Hierna zal het Abonnement steeds worden verlengd voor periodes van één maand door middel van automatische incasso.
4. Opzeggen van het Abonnement
4.1. Het Abonnement kan te allen tijde overeenkomstig artikel 4.2 worden opgezegd. Nadat de Abonnee heeft opgezegd, kan deze zoals overeengekomen gebruikmaken van de diensten tot het einde van de maandelijkse factureringsperiode. Voor zover toegestaan onder het toepasselijk recht, worden betalingen niet gerestitueerd en biedt Loogman Carwash geen terugbetaling of tegoed voor gedeeltelijke lidmaatschapsperioden.
4.2. De Abonnee kan het Abonnement uitsluitend opzeggen door e-mail te sturen aan klantenservice@loogman.nl onder vermelding van de naam en het kenteken van de Abonnee. Het account wordt daarna automatisch afgesloten aan het einde van de huidige factureringsperiode.
4.3. Loogman Carwash behoudt zich het recht voor het Abonnement per direct op te zeggen indien de Abonnee:
• Loogman Carwash onjuiste gegevens heeft verschaft;
• Fraude of misbruik pleegt in het gebruik van het Abonnement;
• Het ‘normaal gebruik’ in artikel 5.1 overschrijdt;
• Niet heeft voldaan aan de betalingsplicht in artikel 7; of
• Anderszins deze abonnementsvoorwaarden schendt.
4.4. Indien het Abonnement op grond van artikel 4.3 is opgezegd en de minimale abonnementsperiode is nog niet verlopen, is de Abonnee gehouden om de vergoeding te betalen voor de resterende minimale abonnementsperiode. De Abonnee heeft geen recht op restitutie van het reeds betaalde abonnementsgeld.
4.5. In gevallen waarin het Abonnement op grond van artikel 4.3 is opgezegd, behoudt Loogman Carwash zich het recht voor de voormalig Abonnee te weigeren om een (opvolgend) Abonnement af te sluiten.
5. Gebruik van het Abonnement
5.1. Onder normaal gebruik (fair use policy) wordt het volgende verstaan:
• Abonnement ‘Wasprogramma 1: Showroom Quality’: per maand maximaal 20x Wasprogramma 1 – Showroom Quality per kenteken.
• Abonnement ‘Wasprogramma 1 + Binnenreinigen’: per maand maximaal 20x Wasprogramma 1 – Showroom Quality + 10x Binnenreiniging per kenteken.
• Abonnement ‘Wasprogramma 1: Showroom Quality voor taxihouders/blauwe kentekens’: per dag maximaal 1x Wasprogramma 1 – Showroom Quality per kenteken.
6. Prijzen
6.1. Loogman Carwash behoudt zich het recht voor de prijs van het Abonnement te wijzigen. Loogman Carwash stelt de Abonnee hiervan één maand voordat de prijswijziging van kracht wordt per e-mail op de hoogte.
6.2. Alle prijzen van abonnementen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
6.3. Alle prijzen van abonnementen zijn in euro’s en inclusief BTW.
6.4. Restitutie van het abonnementsgeld is niet mogelijk, ook niet bij storing, weersomstandigheden of enige andere oorzaak, waaronder die van (tijdelijke) sluiting van de wasstraat.
7. Betaling
7.1. Het abonnementsgeld is maandelijks verschuldigd en wordt maandelijks via automatische incasso afgeschreven van de door de Abonnee opgegeven bankrekening. Bij een niet tijdige betaling van het abonnementsgeld zijn is Loogman Carwash gerechtigd €15,00 administratiekosten in rekening te brengen.
7.2. Door ondertekening van het Abonnement machtigt de Abonnee Loogman Carwash, dan wel een door Loogman Carwash aan te wijzen derde partij, tot incasso van het abonnementsgeld.
7.3. Indien de incasso om wat voor reden dan ook storneert, behoudt Loogman Carwash zich het recht voor haar verplichtingen onder het Abonnement op te schorten en het Abonnement voor onbepaalde tijd buiten werking te stellen. Het Abonnement wordt weer in gebruik gesteld zodra de Abonnee het volledig verschuldigde abonnementsgeld heeft voldaan. De Abonnee heeft geen recht op restitutie van abonnementsgeld over de periode dat het Abonnement buiten werking is geweest.
8. Wijziging kenteken
8.1. Een wijziging van het kenteken van het Abonnement dient zo spoedig mogelijk gemeld te worden. Wijzigingen kunnen worden doorgegeven door een e-mail te richten aan klantenservice@loogman.nl onder vermelding van de naam en het kenteken van de Abonnee.
8.2. De Abonnee kan eenmaal per kalendermaand het kenteken wijzigen met een maximum van twee wijzigingen per kalenderjaar.
9. Klantenservice
9.1. Voor vragen over deze abonnementsvoorwaarden, het gebruik van het Abonnement, het opzeggen van een Abonnement of verzoeken om persoonsgegevens in te zien/te wijzigen, kan men terecht bij de klantenservice. Deze is bereikbaar via e-mail: klantenservice@loogman.nl, via telefoonnummer: 020 645 6461 (bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur, uitgezonderd feestdagen).
10. Klantgegevens
10.1. De Abonnee houdt Loogman Carwash onverwijld op de hoogte van wijzigingen in de gegevens van de Abonnee, zoals wijzigingen in de naam, het adres, het e-mailadres, het telefoonnummer, dan wel het rekeningnummer.
10.2. Bij het verwerken van persoonsgegevens houdt Loogman Carwash zich aan de geldende regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Loogman Carwash zal gegevens van de Abonnee niet verstrekken aan derden zonder toestemming.
Februari 2025