Broodje & Co, het eerste project van het Innovatieteam wordt gebouwd!

Op het tankstation hebben we vorig jaar onze IJswinckel geopend. Eerlijk is eerlijk, het ijs is perfect, maar de omzetprognose maakten we niet waar. Zo zie je, ik schrijf vaak over de successen van Loogman, maar zeker niet alles lukt. Toch is het product hartstikke goed en willen we er ook zeker mee verder en ook met de grootte ervan. We hebben tenslotte ruim 20 verschillende smaken schepijs! Aan het einde van het vorige ijsseizoen zijn we ook gestart met ons Innovatieteam. Een team van medewerkers uit onze organisatie, die zich 10 uur per week mogen bezighouden met letterlijk innovaties. Een test, waarmee we hopen te bereiken, dat wij als bedrijf blijven ontwikkelen en dat die ontwikkeling zeker niet van ons als leiding afhankelijk is. De medewerkers vinden het gaaf om te doen, want ook zij krijgen de kans zich op een heel ander vlak te laten zien en dus ook te ontwikkelen.

Om te wennen aan het werken in projectteams, hebben we eerst twee opdrachten gegeven aan het innovatieteam. Eigenlijk hebben we een probleemstelling in de groep gegooid en gevraagd er een oplossing voor te vinden. In dit geval hebben we de vraag gesteld, of zij de ruimte die we met de IJswinckel in gebruik hebben, optimaal renderend willen maken. We hebben er een concreet rendementsbedrag op gezet. Vervolgens mochten ze creatief gaan zijn. Eerlijk gezegd, was ik er nog te veel bij betrokken, wat ze in hun vrijheid heeft beperkt. Dat gaat de volgende keer wel anders. Dan moet ik ook meer en meer een stapje terug willen doen. Het project wat er echter is uitgekomen, is wel gaaf geworden: Broodje & Co samen met de IJswinckel. Een lekker broodjesconcept, met verse, eenvoudige, maar goed belegde broodjes, heerlijke koffie, verse sappen en de 20 lekkerste smaken schepijs. Dat alles tegenover de FEBO moet ervoor zorgen, dat we naast snacken, ook lekker en gezond eten hebben. Vanaf het ontbijt tot het avondeten voor ieder wat wils! Leuk nog om te zeggen is dat het team de naam Broodje & Co heeft bedacht. Co was de naam van mijn vader en zijn nostalgische foto is te zien in het logo. Mooi om te zien. We blijven toch een familiebedrijf. Nou, dan zullen jullie binnenkort wel weer wat activiteiten op ons terrein zien, want medio april gaat Broodje & Co open! Gaaf hè!

Groetjes,

Ger

Ger vertelt

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *